MyWIZ, secretul contabililor de succes
Tunelul pietonal din Gara Constanţa a intrat în reparaţii capitale

Tunelul pietonal din Gara Constanța a intrat în reparații capitale

Telex » Știri 4 noiembrie 2019  

Sucursala Regională CF Constanţa a demarat programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) şi la liniile 1,2,3 şi 4 din Gara Constanţa, o investiţie în valoare de 10,4 milioane de lei, finanţată din fonduri de la bugetul de stat, a anunţat CFR SA, informează Agerpres. „Lucrările au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor şi crearea condiţiilor specifice de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi. Lucrările de reparaţii capitale sunt structurate în trei etape de execuţie, astfel încât, în perioada funcţionării şantierului, să fie asigurate condiţiile optime de trafic şi de acces la peroanele liniilor pe care se va desfăşura circulaţia trenurilor, călătorii fiind informaţi permanent care sunt zonele de tranzitare a staţiei şi de acces la liniile de garare a trenurilor prin afişarea informaţiilor la casele de bilete, informare audio şi afişarea de mesaje pe tabele electronice sosiri/plecări”, menţionează compania, într-un comunicat.

Termenul de finalizare a lucrărilor este semestrul II 2020.

Potrivit sursei citate, lucrările de reparaţii capitale la tunel pietonal presupun: etanşarea tunelului prin injecţii intramurale la extrados, tratarea fisurilor şi crăpăturilor prin injecţii cu răşini poliureatanice elastice, repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 şi 4-5), placarea pereţilor tunelului şi ai scărilor cu faianţă pe o înălţime de doi metri, zugrăvirea acestora şi a tavanului cu vopsea lavabilă, placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică, montarea benzilor de atenţionare la marginea treptelor, montarea de rigole pentru scurgerea apelor şi a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5) şi montarea de instalaţii electrice noi.

Noile facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi cuprind o rampă de acces din tunel în clădirea de călători, platforme elevatoare la fiecare scară din capătul „y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane, pictograme şi marcaje de orientare şi informare, precum şi suprafeţe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor şi balustrade de separare a scărilor de peron.

Etapele de execuţie a lucrărilor, stabilite în planul de management al traficului, sunt: prima etapă - se închide circulaţia feroviară pe linia 5, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricţii de acces în şi din tunelul pietonal; etapa a II-a - se închide tunelul pietonal şi circulaţia feroviară pe liniile 3 şi 4, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, iar în etapa a III-a - se închide circulaţia feroviară pe liniile 1 şi 2, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricţii de acces în şi din tunelul pietonal.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.