Turismul prilejuit de Euro 2024 va aduce Germaniei un miliard de euro
Telex » Știri 17 iunie, 9:30
Germania, țara gazdă a Campionatului European de fotbal - EURO 2024, se poate aștepta la un impuls de un miliard de euro dat economiei sale, grație turiștilor străini care vor călători în această țară pentru meciurile de fotbal, prognozează institutul de studii economice Ifo, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Suma de un miliard de euro este echivalentul a aproximativ 0,1% din Produsul Intern Brut al Germaniei în al doilea trimestru al acestui an, iar sectoarele ospitalității și distribuției cu amănuntul de alimente ar urma să profite cel mai mult de Euro 2024, precizează Ifo.
"Cu toate acesta, efectul va fi unul de scurtă durată, așa că exporturile de servicii ca urmare a revenirii turiștilor este posibil să scadă din nou după încheierea Campionatului European de fotbal, în trimestrul al treilea", susține cercetătorul Ifo, Gerome Wolf.
Se estimează că un număr suplimentar de peste 600.000 de turiști străini precum și 1,5 milioane de înnoptări suplimentare se vor înregistra în Germania pe perioada Euro 2024, potrivit calculelor institutului Ifo, pe baza cifrelor înregistrate cu prilejul Campionatului Mondial de Fotbal, găzduit de Germania în anul 2006.
De asemenea, Ministerul german al Economiei se așteaptă la o creștere temporară a sectoarelor orientate spre consumatori, după vânzările modeste cu amănuntul în acest an, dar nu de o amploare similară cu cea înregistrată cu prilejul Campionatului Mondial din 2006.
Experții sunt de acord că efectul general al Euro 2024 asupra celei mai mari economii europene va depinde și de evoluția echipei naționale de fotbal a Germaniei la turneu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național