UE importă anual articole de îmbrăcăminte în valoare de 154 miliarde euro
Telex » Știri 27 aprilie 2020
Statele membre ale Uniunii Europene au importat în 2019 articole de îmbrăcăminte în valoare de 154 miliarde de euro, peste jumătate (52% sau 80 miliarde euro) din afara UE, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. Principalele ţări din afara UE de unde provin hainele importate de cele 27 de state membre sunt China (cu importuri în valoare de 23 miliarde euro sau 29% din totalul importurilor extracomunitare), urmată de Bangladesh (15 miliarde euro sau 19%), Turcia (9 miliarde euro sau 11% ), Marea Britanie (5 miliarde euro sau 5%), India (4 miliarde euro), Cambodgia şi Vietnam (ambele cu 3 miliarde euro sau 4% din totalul importurilor extracomunitare).
Germania este cel mai mare importator de haine din afara UE, cu importuri în valoare de aproape 19 miliarde euro în 2019 sau 23% din totalul importurilor, urmată de Spania (13 miliarde euro sau 16%), Franţa (11 miliarde euro sau 14%), Olanda (10 miliarde euro sau 13%) şi Italia (8 miliarde euro sau 10%).
Pe de altă parte, statele membre UE au exportat în 2019 articole de îmbrăcăminte în valoare de 115 miliarde de euro, majoritatea (69% sau 79 miliarde euro) au mers spre celelalte state membre UE. Italia este cel mai mare exportator de haine din UE, cu exporturi în valoare de 12 miliarde euro spre ţările non-UE, adică 34% din totalul exporturilor extracomunitare. Urmează Germania, cu exporturi în valoare de 6 miliarde euro sau 16% din total, Spania (5 miliarde euro sau 15%), Franţa (4 miliarde euro sau 13%) şi Olanda (2 miliarde euro sau 5%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național