Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
UE relaxează regulile privind emisiile de CO2

UE relaxează regulile privind emisiile de CO2

Telex » Știri astăzi, 9:42  

Comisia Europeană a răspuns solicitărilor producătorilor auto și a acceptat să le acorde trei ani pentru îndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2 în 2025 pentru mașinile și camionetele lor, în loc de unul, a anunțat luni președinta CE, Ursula von der Leyen, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Îndeplinirea țintelor depindea de majorarea vânzărilor de vehicule electrice (EV), un segment unde producătorii auto europeni sunt în urma rivalilor din China și Statele Unite.

„Obiectivele rămân aceleași. Ei trebuie să le îndeplinească, dar înseamnă mai multă marjă de manevră pentru industria auto”, a spus Ursula von der Leyen. Propunerea, care va fi prezentată luna aceasta, trebuie aprobată de guvernele UE și de Parlamentul European, a explicat șefa CE.

După acest anunț, acțiunile Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz au crescut la Bursa de la Frankfurt.

Surse din industrie au declarat pentru Reuters că acordul ar trebuie să se bazeze pe media perioadei 2025-2027.

Producătorii auto din blocul comunitar avertizează de mai multe luni că riscă să ajungă în situația în care vor trebui să plătească amenzi de 15 miliarde de euro pentru că nu vor reuși să respecte țintele privind emisiile de CO2 din 2025, citând încetinirea cererii pentru vehiculele electrice.

Comisia Europeană a purtat discuții cu industria auto pentru a răspunde la provocările cu care se confruntă sectorul, inclusiv pe partea de reglementare, și intenționează să publice miercuri planul de acțiune pentru industria auto a blocului comunitar, pentru a se asigura că producătorii auto europeni își pot electrifica flotele și concura cu rivalii mai avansați din China și Statele Unite.

Directorul de strategie de la Renault SA, Josep Maria Recasens, a afirmat recent că este „100% sigur” că modificările care vor fi introduse vor oferi producătorilor de automobile o marjă de manevră pentru a respecta normele de poluare.

„Nu este vorba să fie abandonate sau întârziate țintele. Este vorba să fim flexibili cu privire la modul în care aceste ținte sunt atinse. În caz contrar, care este alternativa? Să plătești amenzi sau să închizi uzine?”, a spus Josep Maria Recasens.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.