Un sfert dintre consumatori au în plan să cumpere autovehicule online
Numărul 3, 23-30 ian. 2024 » Lumea în care trăim
Un sfert dintre cumpărători (25%) intenționează să achiziționeze autovehicule online, în perioada următoare, în creștere de la 18% în 2021, arată un studiu de specialitate, citat de Agerpres. Totodată, conform cercetării Mobility Consumer Index, realizată de EY, ponderea celor care vor să cumpere o mașină direct din reprezentanță rămâne ridicată (61%, față de 54% cât se înregistra în urmă cu trei ani).
Referitor la preferința de a efectua o achiziție la o reprezentanță sau din mediul online, 14% dintre respondenți s-au declarat indeciși.
În același timp, 87% dintre cei chestionați au afirmat că utilizează instrumente online pentru a se informa înainte de a cumpăra un vehicul, însă reprezentanțele rămân un element important al procesului, iar 66% dintre respondenți spun că doresc să interacționeze fizic cu autovehiculul la un showroom și 61% că vor să finalizeze achiziția acolo.
Datele centralizate de consultanții EY relevă faptul că reprezentanțele sunt esențiale în tranziția către vehiculele electrice, deoarece consumatorii cu profil de "sceptici în privința vehiculelor electrice" sunt utilizatori fideli ai reprezentanțelor, chiar și în etapa de pre-vânzare din procesul de achiziție. Astfel, peste două treimi dintre respondenți (67%) susțin că se vor documenta prin intermediul unui agent de vânzări la o reprezentanță (medie generală de 50%) și 75% că doresc să interacționeze fizic cu autovehiculul, înainte de a-l cumpăra (medie generală de 66%).
Studiul Mobility Consumer Index (MCI) a fost realizat de EY pe un eșantion de 15.000 de consumatori din 20 de țări.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice