Undă verde pentru prima linie de telegondolă din Paris
Numărul 5, 9-15 feb. 2022 » Roza vânturilor
Francezii care fac naveta din Creteil, o suburbie a Parisului, vor avea la dispoziție, începând din 2025, o nouă modalitate pentru a ajunge la serviciu: prima linie de telegondolă din capitala Franței, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres. Zilele trecute, proiectul, denumit Cable A, a trecut de faza studiului de fezabilitate. Acoperind o distanță de 4,5 kilometri și cu cinci stații de-a lungul traseului, linia de telegondolă va lega mai multe cartiere aglomerate din suburbiile din sud-estul Parisului de punctul final al liniei 8 de metrou. Cable A promite să scurteze durata călătoriilor dintre Creteil și centrul Parisului, precum și o conexiune mai ușoară la rețeaua de școli, universități, spitale, birouri și clădiri publice răspândite de-a lungul zonei.
Propusă pentru prima dată în 2008, promotorii susțin că este nevoie de această telegondolă, deoarece liniile de transport public convențional ar fi complicate și scumpe în această regiune care este traversată de mai multe autostrăzi, o linie de tren de mare viteză și un mare depou feroviar. Amplasarea unei linii de tramvai ar necesita lucrări complicate, sub forma unor poduri și tunele. În schimb, o linie de telegondolă poate trece deasupra acestor obstacole, iar necesarul de teren este redus, exceptând locul unde vor fi amplasate stațiile. O telegondolă are nevoie de spațiu doar pentru pilonii care susțin cablurile, iar, astfel, costurile proiectului ar putea fi menținute la 132 milioane de euro. În plus, faptul că telegondola funcționează pe bază de curent ar reduce poluarea și, deoarece ar facilita accesul navetiștilor spre zona centrală a Parisului, ar ajuta la eliminarea automobilelor de pe străzi.
Cu toate acestea, propunerea a fost mult timp întârziată de controversele pentru alte proiecte de telegondole. Cable A s-a lovit de opoziția localnicilor de pe traseu care se tem că intimitatea lor va fi compromisă de pasagerii telegondolei, iar liniștea lor va avea de suferit de pe urma zgomotului și luminii gondolelor. Ca răspuns la aceste îngrijorări, a fost propusă o soluție tehnologică potrivit căreia geamurile gondolelor vor deveni opace atunci când vehiculul trece prin apropierea unor locuințe. Această soluție este utilizată deja de telegondola urbană din Brest, un oraș din vestul Franței, unde geamurile devin opace în mod automat atunci când gondolele se apropie de o zonă de locuințe.
Având în vedere traseul său scurt și amplasarea într-o zonă suburbană, este puțin probabil ca telegondola din Paris să devină la fel de celebră precum cele faimoase din Medellin, Colombia sau La Paz, Bolivia. Însă misiunea sa simplă ar urma să îi permită să evite planificarea confuză care a afectat un proiect similar din Londra, Thames Emirates Air Line, care și-a propus să fie atât o atracție turistică, dar și o legătură de tranzit, iar la final nu a reușit să atingă niciunul dintre aceste obiective. Și mai important, Cable A ar putea să fie doar prima din cele cinci linii de telegondole avute în vedere pentru regiunea din jurul Parisului, chiar dacă niciunul din celelalte proiecte nu a ajuns într-o fază atât de avansată precum Cable A.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial