UNESCO: Circa 258 de milioane de copii şi adolescenţi, la nivel mondial, nu merg la şcoală
Numărul 35, 17-23 sept. 2019 » Lumea în care trăim
Circa 258 de milioane de copii şi adolescenţi între 6 şi 17 ani, la nivel mondial, respectiv a şasea parte din total, nu sunt şcolarizaţi, o problemă care se concentrează în ţările sărace, conform datelor din 2018, publicate de UNESCO, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres. Timp de mai bine de un deceniu, avansul în ceea ce priveşte şcolarizarea a fost „minim sau nul”, a explicat, într-un comunicat, UNESCO, care a avertizat că, „dacă nu se vor lua măsuri urgente, 12 milioane de copii nu vor vedea niciodată interiorul unei săli de clasă”.
Cu aceste date, adaugă comunicatul, va fi foarte dificil să se obţină o educaţie incluzivă şi de calitate, la îndemâna tuturor, unul dintre Obiectivele de Dezvoltare Sustenabilă (ODS), pe care comunitatea internaţională a stabilit să le concretizeze până în 2030.
Breşa dintre ţările bogate şi cele sărace este evidentă. Astfel, în ţările bogate, 2% dintre copiii care au vârsta pentru a urma învăţământul primar (între 6 şi 11 ani) nu sunt şcolarizaţi, în timp ce, în cazul celor sărace, procentajul este de 19%. Aceste diferenţe sunt şi mai mari în situaţia învăţământului superior: faţă de 8% tineri între 15 şi 17 ani care nu sunt şcolarizaţi în lumea dezvoltată, proporţia este de 61% în cele în curs de dezvoltare.
Directorul general al UNESCO a subliniat că fetele continuă să fie „victimele celor mai mari obstacole” şi se estimează că ar fi nouă milioane care nu beneficiază nici măcar de educaţie primară, faţă de trei milioane băieţi. Din aceste nouă milioane de fete neşcolarizate, patru milioane trăiesc în Africa subsahariană, unde situaţia este „tot mai îngrijorătoare”, a subliniat Azoulay, adăugând că educaţia femeilor şi fetelor trebuie să devină „cea mai mare prioritate”.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice