MyWIZ, secretul contabililor de succes
UNSICAR: Peste 95% din poliţele de asigurare intermediate de unii brokeri sunt în format digital

UNSICAR: Peste 95% din polițele de asigurare intermediate de unii brokeri sunt în format digital

Telex » Știri 12 februarie 2021  

Companiile de brokeraj au dezvoltat şi implementat o serie de procese digitale pentru a asigura corecta funcţionare a relaţiei cu clienţii şi cu partenerii de afaceri, astfel că peste 95% din poliţele de asigurare intermediate de unii brokeri sunt în format digital, susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR). Astfel, potrivit unui comunicat citat de Agerpres, digitalizarea activităţii a fost, este şi va fi un subiect important pentru UNSICAR şi pentru piaţa de asigurări în general, procesul fiind unul continuu şi impulsionat de declanşarea pandemiei la începutul anului 2020.

„În sprijinul pieţei şi în special al clienţilor lor, companiile de brokeraj au dezvoltat şi implementat o serie de procese digitale pentru a asigura corecta funcţionare a relaţiei cu clienţii şi cu partenerii de afaceri. Astfel, în cadrul activităţii unor brokeri, peste 95% dintre poliţele de asigurare intermediate sunt în format digital. Unii brokerii preiau o parte semnificativă din sarcinile administrative ale asigurătorilor şi, implicit, reduc costurile de administrare ale acestora în procesul de emitere a cotaţiilor de primă şi poliţelor”, a declarat preşedintele UNSICAR, Dorel Duţă.

Astfel, ca parte a procesului de digitalizare, brokerii au introdus fluxuri digitale end-to-end (cotaţie, documentaţie precontractuală, poliţă, plată, administrare) în orice tip de interacţiune, fie faţă în faţă, fie la distanţă.

De asemenea, aproape orice document se emite în format digital şi este semnat electronic prin sisteme certificate. Totodată, brokerii au creat facilităţi de self-service pentru clienţi, în care îşi pot consulta portofoliul şi pot efectuata diverse operaţiuni administrative.

Pentru o mai bună interacţiune cu clienţii, brokerii au înfiinţat call center-uri virtuale şi furnizează prin intermediul acestora asistenţă de specialitate clienţilor şi potenţialilor clienţi, precum şi posibilitatea de a contracta o asigurare fără deplasare la sediul companiei.

„În aceeaşi direcţie, brokerii au lansat aplicaţii mobile şi magazine online, care permit achiziţionarea prin mijloace electronice a produselor de asigurare. Un membru UNSICAR a reuşit să dezvolte şi să implementeze un asistent virtual, un chatbot care ajută la educaţia potenţialilor consumatori de asigurări de sănătate şi poate genera şi oferte de poliţe de sănătate cu acoperire naţională şi internaţională”, a afirmat Dorel Duţă.

Potrivit sursei citate, şi pe partea administrativă brokerii au acţionat în direcţia digitalizării, prin automatizarea unor procese, cum ar fi alocările şi încasările de prime, integrând operaţiunile cu mai mulţi procesatori de plăţi online sau cu cardul, care elimină erorile umane, simplifică experienţa clienţilor şi diminuează pe termen mediu şi lung cheltuielile administrative.

„Iniţiativele de digitalizare vor continua şi se vor adapta la nevoile diverselor categorii de clienţi, atât pentru cei care au acces la internet şi sunt familiarizaţi cu aplicaţiile mobile, cât şi pentru cei care au acces mai dificil la tehnologie”, a spus preşedintele UNSICAR.

El a arătat că în viitor va fi introdusă semnătura electronică la nivelul tuturor jucătorilor din industrie şi vor fi conectate sistemele distribuitorilor de asigurări cu cele ale asigurătorilor, schimbul de date urmând să aibă loc în ambele direcţii.

La nivelul UNSICAR a fost creat şi activează un grup de lucru pentru digitalizare, care deja discută o serie de proiecte în această direcţie cu mai multe societăţi de asigurare, scopul fiind dezvoltarea în comun de proiecte şi soluţii digitale care să sprijine consumatorii de asigurări.

Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări (UNSICAR) reprezintă 80 de companii - de brokeraj de asigurare, de regularizare daune şi de pregătire profesională.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.