Rezultatele căutării în articole după titlu și conținut

Proiect normativ: Introducerea sistemului de plată defalcată a TVA

Curier legislativ

Recent, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a pus în dezbatere publică un proiect normativ potrivit căruia persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA au obligația de a deține și gestiona un cont de TVA pentru încasarea și plata taxei pe valoarea adăugată aferente operațiunilor taxabile.

Nr. 30-31, 8-21 august 2017


Dezbateri privind provocările și coordonatele actuale ale profesiei contabile

Agenda CECCAR

La Craiova a avut loc, recent, workshopul Expert contabil, contabil autorizat, auditor financiar – provocări și coordonate actuale ale profesiei contabile, organizat de Universitatea din Craiova în parteneriat cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și Camera Auditorilor ...

Nr. 28-29, 25 iulie - 7 august 2017


Centrul Național pentru Informații Financiare – o nouă structură, care va unifica bazele de date legate de fiscalitate

Direct de la sursă

Centrul Național pentru Informații Financiare, structură informatică ce ar urma să unifice toate bazele de date legate de fiscalitate, cu susținerea Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), va fi constituit, potrivit unui memorandum adoptat de Guvern. Măsura își propune să contribuie la îmbunătățirea relației cetățenilor cu administrația fiscală, prin creșterea gradului de informatizare și, implicit, simplificarea procedurilor administrative.

Nr. 28-29, 25 iulie - 7 august 2017


Capacitatea de a te adapta la schimbări – provocare-test pentru adevărații profesioniști

Cariere. Drumul spre performanță

Interviu cu Florin Știucă, expert contabil, membru al Filialei CECCAR Mehedinți: „Dat fiind faptul că m-am născut în anul 1950, este de reamintit că am absolvit facultatea la secția contabilitate în condițiile specifice de la mijlocul anilor ’70 din secolul trecut. Am întâmpinat numeroase dificultăți deoarece absolvisem un liceu teoretic și – mai în glumă, mai în serios – trebuie să vă spun că, în primul semestru (...)”

Nr. 28-29, 25 iulie - 7 august 2017


Controverse privind dreptul de deducere a TVA în cazul achizițiilor de bunuri sau servicii de la un contribuabil declarat inactiv. Interpretare națională versus interpretare comunitară

Expertiza și auditul afacerilor

Prezentul articol are în vedere analiza legislației europene și naționale în ceea ce privește dreptul de deducere al persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA în cazul achizițiilor de bunuri sau servicii de la contribuabili declarați inactivi. Vom aduce în discuție două spețe, una poloneză și cealaltă românească, în cazul cărora întrebarea preliminară adresată Curții de Justiție a Uniunii Europene pentru pronunțare este dacă poate fi refuzat dreptul de deducere a taxei plătite de o firmă pentru prestarea de servicii sau livrarea de bunuri achiziționate de la un contribuabil declarat inactiv și radiat din registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Nr. 28-29, 25 iulie - 7 august 2017


Legislație comentată

Curier legislativ

Sursa: Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.381 din 27 aprilie 2017 privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Admi­nistrare Fiscală nr. 631/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului unor formu­lare de înregistrare/anulare a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, publicat în Monitorul Oficial nr. 342/10.05.2017

Nr. 26-27, 11-24 iulie 2017


Legea nr. 162/2017, care modifică OG nr. 65/1994, publicată în Monitorul Oficial

Prim-plan decizional

În Monitorul Oficial nr. 548 din 12 iulie 2017 a fost publicată Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, ce modifică și completează OG nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați din România.

Nr. 26-27, 11-24 iulie 2017


ANAF: Poprirea electronică a devenit funcțională

Direct de la sursă

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că poprirea electronică – sistemul de comunicare a actelor de executare către instituțiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță – este funcțională din data de 23 iunie a.c. „Prin intermediul acestui sistem este asigurată o comunicare rapidă și eficientă a actelor de executare și sunt înlăturate deficiențele legate de întârzierea ridicării măsurii popririi conturilor bancare în cazul stingerii obligațiilor fiscale, astfel încât activitatea contribuabililor să fie cât mai puțin afectată”, precizează ANAF, într-un comunicat.

Nr. 24-25, 27 iunie - 10 iulie 2017



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.