Rezultatele căutării în articole după titlu și conținut

ANAF: Procedura de înregistrare în scopuri de TVA va fi corelată cu modificările din Codul fiscal

Agenţia Națională de Administrare Fiscală (ANAF) informează, într-un comunicat, că intenţionează – printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice – să coreleze prevederile Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de TVA cu modificările recente ale Codului fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri și din conținutul unor formulare va fi eliminată sintagma „nu justifică intenția și capacitatea de a desfășura activitate economică”.

  Nr. 39, 17-23 oct. 2017

Legislație comentată

Sursa: Ordinul Băncii Naționale a României nr. 7 din 11 august 2017 privind modificarea Ordinului Băncii Naționale a României nr. 10/2012 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă semestrială aplicabil entităților ce intră în sfera de reglementare contabilă a Băncii Naționale a României, publicat în Monitorul Oficial nr. 668/16.08.2017

  Nr. 39, 17-23 oct. 2017

ANAF propune o reformă a administrației fiscale până la finalul acestui an

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) informează, într-un comunicat, că va supune aprobării, până la sfârșitul anului 2017, un set de măsuri fiscale și administrative ce „vor transforma instituția într-o administrație fiscală și vamală modernă, eficientă și inovatoare, care va oferi servicii de înaltă calitate, prin implementarea unor procese simple și transparente, care să ușureze conformarea voluntară”.

  Nr. 38, 10-16 oct. 2017

ANAF: Criterii de evaluare a riscului fiscal

Procedurile fiscale privind înregistrarea/anularea înregistrării în scopuri de TVA au fost actualizate recent, printr-un act normativ emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Ordinul președintelui ANAF nr. 2.856/2017, publicat în Monitorul Oficial nr. 780 din 3 octombrie a.c., stabilește, printre altele, criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în cazul înregistrării și anulării înregistrării în scopuri de TVA, precum și procedura aferentă. 

  Nr. 38, 10-16 oct. 2017

Completări privind procedurile de înregistrare sau modificare a domiciliului fiscal

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a completat, printr-un act normativ, procedurile de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, în contextul modificărilor recente aduse Codului de procedură fiscală. Ordinul președintelui ANAF nr. 2.853/2017 a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 783 din 3 octombrie a.c. și vizează Ordinul nr. 3.845/2015, prin care au fost aprobate procedurile de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum și modelul și conținutul unor formulare. 

  Nr. 38, 10-16 oct. 2017

Formularul 700: Declararea online, de la 1 ianuarie 2018, a mențiunilor privind vectorul fiscal

Contribuabilii vor putea să modifice electronic, începând cu 1 ianuarie 2018, categoriile de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal, prin Formularul 700, aprobat recent prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). OPANAF nr. 2.372/2017, publicat în Monitorul Oficial nr. 747/18.09.2017, conține modelul, precum și instrucțiunile de completare a formularului (700) Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal, cod 14.13.01.10.01.

  Nr. 37, 26 sept. - 9 oct. 2017

Formularul 086, pentru contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA, în următoarele 3 luni

Formularul 086, prin care contribuabilii pot notifica organul fiscal cu privire la opțiunea de aplicare a mecanismului de plată defalcată a TVA, a fost aprobat recent prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Ordinul nr. 2.743/2017, apărut în Monitorul Oficial nr. 763 din 26.09.2017, conține modelul, conținutul, precum și instrucțiunile de completare a formularului. 

  Nr. 37, 26 sept. - 9 oct. 2017

CECCAR Covasna: Noutățile legislative, în atenția profesioniștilor contabili

Profesioniști contabili din județul Covasna au participat, la 27 septembrie a.c., la o dezbatere profesională cu specialiști ai Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Brașov, găzduită de sediul din Sfântu Gheorghe al instituției. Reprezentanții AJFP Covasna, Tiberiu Pop – Serviciul Informații fiscale, și Elisabeta Heja – Biroul Asistență contribuabili, au prezentat noutățile legislative cu incidență fiscală și au discutat cu membrii Filialei Covasna a CECCAR cu privire la aplicarea prevederilor legale în activitatea financiar-contabilă. 

  Nr. 37, 26 sept. - 9 oct. 2017


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.