Doina Leuștean » articole
Comunicarea strategică în cadrul PMM-urilorManagementul promovat în cadrul PMM-urilor are ca principal obiectiv stabilirea și menținerea unei reputații profesionale care să nu compromită în niciun fel imaginea profesiei contabile în întregul său. Păstrarea unor relații profesionale favorabile se axează în mare parte pe comunicarea de tip corporativ. Pentru a fi eficient, sistemul de comunicare promovat în cadrul PMM-urilor trebuie să urmeze procese extrem de bine controlate în ceea ce privește atât gestiunea informației prelucrate, sistematizate și raportate, cât și canalele, tehnicile și perioadele (termenele) de comunicare, emițătorii, receptorii, tipologia mesajelor, gestiunea barierelor de comunicare, feedbackul etc. Inovarea – provocare și resursă pentru PMM-uriÎn ansamblul forțelor care dinamizează societatea, firma reprezintă factorul decisiv, având în vedere că orice afacere este rezultatul unei inovații generate de competitivitatea concurențială specifică spațiului economic contemporan. Interacțiunea dintre mediul extern și firmă ca entitate generatoare de progres și valoare adăugată globală influențează și transformă dimensiunea acesteia, strategia și amploarea rezultatelor. Evoluția firmei se explică astfel prin efectul inovării ca proces. |
Factorii maximizării performanței PMM-urilorPentru a-și atinge obiectivele conform misiunii de a acționa în interes public, practicile în domeniul contabilității încorporează resurse tehnice, resurse materiale, resurse financiare, resurse informaționale etc., puse în valoare prin intermediul resursei umane. Considerat forța vitală a spectrului amplu al resurselor, factorul uman constituie soluția inepuizabilă de ameliorare a performanțelor firmei. Educația antreprenorială și rolul PMM-ului în performanța afaceriiPotrivit Dicționarului explicativ al limbii române, termenul antreprenor este de origine franceză (entrepreneur) și semnifică persoana care conduce o antrepriză, adică o întreprindere care execută lucrări industriale, comerciale, de construcții etc. Într-un sens mai larg, întreprinzătorul este o persoană care dovedește spirit de acțiune, respectiv inițiativă. Acesta poate fi persoană fizică autorizată sau persoană juridică având sarcina înființării, gestionării, organizării și conducerii unei afaceri, la care participă cu capitalul său și/sau cu capital atras. |
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice