Teodor Brateș » articole

Arta oratoriei

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

Recent, la o manifestare publică, gazda a anunțat: „Urmează o scurtă alocuțiune a autorului…”. Nu contează nici numele gazdei și nici al autorului, deoarece scopul rubricii de față este acela de a evita greșelile de exprimare și nu incriminarea celor care le comit. Așadar, sintagma „scurtă alocuțiune” reprezintă un pleonasm 100% din moment ce însuși termenul „alocuțiune” indică o cuvântare, un discurs care se caracterizează prin concizie.

Nr. 11, 7-13 iunie 2016


Încrederea în economie

Comentariul ediției

Teodor Brateș

În condițiile în care săptămâna precedentă a fost marcată – în spațiul public – de finalul campaniei electorale pentru alegerile locale, orice alte știri au trecut pe planul al doilea (dacă nu și ceva mai la… coadă). În ceea ce privește revista noastră, ne-am străduit, atât în știrile la zi, cât și în rubricile săptămânale, să consemnăm cât mai multe date și fapte de interes pentru profesioniștii contabili prin prisma conceptului de dezvoltare personală.

Nr. 11, 7-13 iunie 2016


„Șanse de… succes”

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

Titlul a fost inspirat de un discurs electoral găzduit de un important post de televiziune. Candidatul care a lăsat să-i „scape” respectiva formulă a mai recurs la expresia „șansa de a pierde…”. Dar, nu numai în astfel de împrejurări, ci mult mai frecvent, bunăoară, la „Buletinele meteo” ne este dat să auzim că, de exemplu, „șansele de înrăutățire a vremii au crescut” (sau „șansele” legate de orice alt fenomen meteorologic de nedorit).

Nr. 10, 31 mai - 6 iunie 2016


Nod în papură

Comentariul ediției

Teodor Brateș

După publicarea primelor estimări privind creșterea produsului intern brut în perioada ianuarie-martie 2016, s-au reluat confruntările de idei privind caracterul sustenabil al creșterii economice înregistrate de țara noastră. Cei care se declară adepții unui spor de PIB cât mai mare îi acuză pe cei care solicită temperarea ritmului drept căutători de nod în papură.

Nr. 10, 31 mai - 6 iunie 2016


Publicitatea

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

Reclamele ne însoțesc peste tot, iar cele mai multe ne ajută să adoptăm soluții mai bune în legătură cu aproape tot ceea ce ne influențează viața, de la sănătate și educație până la hrană și distracții. Cum bine se știe, există reglementări în materie de reclamă, iar structurile de protecție a consumatorilor veghează (sau au datoria să vegheze) la respectarea acestora.

Nr. 9, 24-30 mai 2016


Mintea de pe urmă

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Dacă punem cap la cap informațiile despre dezbaterile desfășurate în spațiul public nu ne va fi dificil să constatăm că în ultima vreme s-au înmulțit considerabil conferințele, simpozioanele, mesele rotunde și alte manifestări de același tip care, în pofida denumirii lor, deseori pompoase, nu fac altceva decât să cantoneze în zona banalităților, a repetărilor și, inevitabil, a redundanțelor care, numai aparent, sunt menite să îndrepte lucrurile în direcții dezirabile.

Nr. 9, 24-30 mai 2016


Comunicarea

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

De când științele comunicării s-au impus în viața cotidiană drept o cerință vitală, termenii și sintagmele aferente au căpătat și capătă – la rândul lor – o extindere considerabilă. Din nefericire, în aceeași măsură proliferează și formulările eronate. Într-o cronică precedentă am semnalat frecvența deosebită cu care inclusiv oameni care se consideră cultivați recurg la formula „mijloacele mass-media”.

Nr. 8, 17-23 mai 2016


PROIECTUL DE ȚARĂ

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Conceptul înscris în titlul însemnărilor de față a fost utilizat mai des în campaniile electorale pentru alegerea Parlamentului și a președintelui României. A apărut într-un context special: după reușita marilor proiecte naționale menite să ducă țara noastră la dobândirea calității de membru al NATO și de membru al Uniunii Europene, candidații la funcția supremă în stat și la fotoliile de senatori și deputați au subliniat că programele supuse atenției alegătorilor vizează, fiecare, un PROIECT DE ȚARĂ.

Nr. 8, 17-23 mai 2016



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.