Teodor Brateș » articole

Brandurile românești, „vaccin” economic antiepidemic

Brandurile românești, „vaccin” economic antiepidemic

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Este perfect explicabil interesul profesioniștilor contabili față de evoluțiile pieței în care își desfășoară activitatea, fie și numai pentru identificarea posibilităților de extindere și de creștere a eficienței serviciilor prestate unor largi categorii de operatori economici. În acest context, a ieșit în evidență, mai ales în ultimul timp...

Nr. 9, 9-15 mar. 2021


Bugetul public și nevoia noastră, a tuturor, de echilibru și predictibilitate

Bugetul public și nevoia noastră, a tuturor, de echilibru și predictibilitate

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Dezbaterile consacrate proiecției bugetare pe anul în curs prezintă, incontestabil, un interes public major. Cum este firesc, cu acest prilej, s-a recurs și se recurge la numeroși termeni de specialitate, familiari profesioniștilor contabili. Pentru marea masă a populației, unii termeni sunt, ...

Nr. 8, 2-8 mar. 2021


Succesiv și secvențial

Succesiv și secvențial

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

Preocupările legate de elaborarea unor planuri și programe menite să apropie procesul de relansare a economiei sunt tot mai evidente și în spațiul mediatic. Din păcate, expresii de genul „urmând ca apoi”; „ce va urma în urma”, „în perioada care urmează este necesar ca următorul ...

Nr. 7, 23 feb.-1 mar. 2021


Despre PIB, de bine și de mai puțin bine

Despre PIB, de bine și de mai puțin bine

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Zilele care au trecut de la publicarea comunicatului Institutului Național de Statistică (INS) referitor la evoluția produsului intern brut (PIB) în anul 2020 au fost marcate de un număr impresionant de comentarii, ceea ce atestă, din nou, interesul public deosebit față de stadiul actual și ...

Nr. 7, 23 feb.-1 mar. 2021


Cifre și numere

Cifre și numere

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

Am mai avut prilejul să consemnăm interesul cu care membri ai Academiei Române urmăresc modul în care mass-media autohtonă respectă regulile lingvistice și logice, necesare într-o comunicare utilă. Revenim și redăm, în continuare, precizările președintelui celui mai înalt for științific ...

Nr. 6, 16-22 feb. 2021


„Mâna vizibilă” a pieței

„Mâna vizibilă” a pieței

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Este bine cunoscută metafora lui Adam Smith privind „mâna invizibilă” a pieței. Numai că, în vremurile noastre, o asemenea metaforă a fost încărcată cu date ale realității pe care nu le putem ignora. Astfel, fiecare informație oficială privind evoluția economiei românești în condițiile pandemiei... 

Nr. 6, 16-22 feb. 2021


Priorități și prioritizare

Priorități și prioritizare

La început a fost cuvântul...

Teodor Brateș

Preocupări de actualitate au determinat o creștere substanțială a „circulației” celor două noțiuni din titlul însemnărilor de față. Bine ar fi, însă, ca respectivele noțiuni să se folosească, totdeauna, în parametri lingvistici și logici adecvați. Numai că, întâlnim în mass-media ...

Nr. 5, 9-15 feb. 2021


Banul public, în prima linie a relansării economiei

Banul public, în prima linie a relansării economiei

Comentariul ediției

Teodor Brateș

Interesul public, atât la nivel individual, cât și la scara colectivităților, începând cu firmele și încheind cu economia națională în ansamblu, este concentrat în aceste zile pe tema bugetului general consolidat, sub semnul legăturii indisolubile dintre anul precedent și cel în curs. ...

Nr. 5, 9-15 feb. 2021



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.