Cuvinte cheie » afaceri

Noua normalitate – adaptarea la schimbare, simpozion desfășurat la Slobozia

Agenda CECCAR

Noua normalitate – adaptarea la schimbare a fost tema simpozionului organizat de Filiala CECCAR Ialomița la 17 noiembrie, în sala Arcadia a Centrului Cultural UNESCO „Ionel Perlea” din Slobozia. Evenimentul s-a înscris în programul manifestărilor dedicate Săptămânii Globale a Antreprenoriatului. Necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbarea mediului economic, Schimbarea fiscală – între adaptare și imposibilitatea asimilării schimbării în timp real, Finanțarea și sprijinirea mediului de afaceri – statul și fondurile europene, principalii finanțatori pentru start-up-uri și IMM-uri au fost temele de pe agenda simpozionului moderat de Camelia Malama, vicepreședinte al CECCAR.

Nr. 34, 22-28 noiembrie 2016


Ghid pentru afaceri publicat de FEE: O privire spre viitor – moștenirea unei afaceri în întreprinderile familiale

Direct de la sursă

Federația Experților Contabili Europeni (FEE) a publicat recent un document de informare care prezintă cele mai bune practici pentru transferul unei afaceri de familie de la o generație la următoarea. Publicația se adresează în special profesioniștilor contabili care o pot recomanda clienților ca parte a definirii și îmbunătățirii strategiei de afaceri.

Nr. 34, 22-28 noiembrie 2016


Cifra de afaceri din industrie a crescut, în primele trei trimestre, cu 3,9%

Breviar statistic

În luna septembrie 2016, cifra de afaceri din industrie pe total (piața internă și piața externă), în termeni nominali, a crescut atât față de luna precedentă, cu 11,1%, cât și față de luna corespunzătoare din anul anterior, cu 4,2%, conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică. În primele nouă luni ale anului, indicatorul a crescut pe ansamblu cu 3,9% față de intervalul similar al anului 2015 datorită creșterii industriei prelucrătoare (+5,1%).

Nr. 33, 15-21 noiembrie 2016


Opțiunea pentru reevaluare a firmelor românești cotate – câteva dificultăți în contabilizarea reevaluării imobilizărilor în conformitate cu OMFP nr. 1.802/2014 – partea a II-a –

Expertiza și auditul afacerilor

Costel Istrate

Reevaluarea imobilizărilor este foarte frecventă în contabilitatea firmelor românești. Motivațiile care duc la folosirea acestei politici contabile țin de aspecte contabile și de raportare financiară, dar și de considerente fiscale ori de analiză financiară. Obiec­tivul nostru este de a trece în revistă maniera de contabilizare și modul de cal­cul ale sumelor afectate de reevaluare, cu punerea în evidență a regulilor stabilite în normele contabile, dar și cu propunerea unor soluții acolo unde acestea nu spe­cifică nimic – vom insista asupra tratamentului ulterior al rezervei din reevaluare, cu trans­ferul eșalonat sau nu al acesteia la rezultatul reportat.

Nr. 33, 15-21 noiembrie 2016


Se va înființa Direcția Generală de Protecție Internă (DGPI)

Direct de la sursă

Direcția Generală de Protecție Internă (DGPI) se va înființa în subordinea Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și va funcționa ca structură specializată cu atribuții în domeniul securității naționale, din aria de competență a acestui minister, potrivit unei ordonanțe de urgență adoptate de Guvern. DGPI va desfășura activități informativ-operative, exclusiv pe domeniul de competență al MAI, ceea ce va asigura departajarea de celelalte structuri cu atribuții în domeniul securității naționale.

Nr. 32, 8-14 noiembrie 2016


Eliminarea unor taxe și tarife, sprijin efectiv pentru întreprinzători

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) consideră că prin aplicarea Legii privind eliminarea unor taxe și tarife, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, adoptată recent de Parlament și transmisă spre promulgare la 27 octombrie, mediul de afaceri din România va deveni mai dinamic, iar țara noastră va face pași către un mediu antreprenorial atractiv.

Nr. 32, 8-14 noiembrie 2016


Contabilitatea finanțării campaniei electorale – alegeri locale și parlamentare în 2016. Rolul mandatarului financiar – partea a II-a –

Expertiza și auditul afacerilor

Lucian-Dorel Ilincuță

Articolul trece în revistă unele aspecte legate de noile modificări aduse reglementărilor electorale din România, adoptate de Parlament în anul 2015, care reconfigurează, dis­ciplinează și transparentizează activitatea partidelor politice și mai ales modul de finanțare a campaniilor electorale, prin introducerea instrumentului financiar numit virament bancar și a instituției mandatarului financiar.

Nr. 32, 8-14 noiembrie 2016


50 de ani de la înființarea Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea din Craiova

50 de ani de la înființarea Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea din Craiova

Agenda CECCAR

Președintele CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, împreună cu directorul general, lect. univ. dr. Florin Dobre, a participat, săptămâna trecută, la jubileul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității din Craiova. Sala Albastră a Universității ...

Nr. 32, 8-14 noiembrie 2016



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.