Cuvinte cheie » expert

Regimul contabil și fiscal privind ajustarea TVA în cazul achizițiilor de bunuri și servicii, altele decât bunurile de capital

Expertiza și auditul afacerilor

Dumitru Macedon Motrea, Lucian Cernușca

Articolul prezintă regimul contabil și fiscal privind ajustarea taxei pe valoarea adăugată în cazul achizițiilor de bunuri și servicii, altele decât bunurile de capital. Ajustarea TVA constă în exercitarea dreptului de deducere, în situația în care persoana impozabilă câștigă acest drept în conformitate cu prevederile legale în vigoare (ajustare pozitivă), sau anularea în totalitate ori parțială a deducerii exercitate inițial, în cazul în care per­soana impozabilă pierde potrivit legii dreptul de deducere (ajustare negativă).

Nr. 26-27, 11-24 iulie 2017


Impozitul specific unor activități

Expertiza și auditul afacerilor

Adriana Florina Popa

Începând cu acest an, potrivit Legii nr. 170/2016, persoanele juridice române plăti­toa­re de impozit pe profit care desfășoară activități de cazare și alimentație publică sunt obligate la plata impozitului specific. În acest sens, în data de 14 aprilie 2017 a apărut Ordinul mi­nistrului turismului și al ministrului finanțelor publice nr. 264/464 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a acestei legi.

Nr. 26-27, 11-24 iulie 2017


Tratamentul operațiunilor de sponsorizare și mecenat

Expertiza și auditul afacerilor

Nicu Popa

Pe parcursul desfășurării activității, o entitate economică poate fi în situația de a primi sau de a oferi sponsorizări. De asemenea, nu puține sunt cazurile în care o persoană fizică primește astfel de beneficii materiale sau bănești din partea unor persoane fizice sau juridice. Dar ce înseamnă de fapt aceste sponsorizări? Sub ce formă pot fi ele oferite, respectiv primite?

Nr. 24-25, 27 iunie - 10 iulie 2017


Mecanismul de gestionare financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020

Expertiza și auditul afacerilor

Claudia Florea, Cornelia Mariana Oprea

Pentru perioada de programare 2014-2020, în vederea asigurării unui management financiar eficient al fondurilor și al capacității de absorbție, s-a adoptat cadrul legislativ național ce reglementează gestionarea financiară a proiectelor finanțate din fonduri europene, care face obiectul acestui articol. Vom prezenta modul în care este asigurat fluxul fondurilor europene, modalitățile de prefinanțare, mecanismul decontării fondurilor nerambursabile, contabilitatea proiectelor finanțate din fonduri europene, precum și neregulile care pot duce la rezilierea contractelor de finanțare.

Nr. 24-25, 27 iunie - 10 iulie 2017


Parteneriatul public-privat în România și în Uniunea Europeană

Expertiza și auditul afacerilor

Cristian Marinescu

În activitatea economică întâlnim situații în care părțile din cadrul unei asocieri sunt atât societăți private, cât și instituții publice. În acest caz, asocierea dintre cele două categorii de persoane poate îmbrăca forma unei asocieri în participație sau a unui parteneriat public-privat. Spre deosebire de asocierea în participație (sau, așa cum apare în literatura de specialitate internațională, joint venture), care este un concept mai vechi, amplu dezbătut în lucrări din domeniu și cu o largă aplicabilitate în practica europeană, parteneriatul public-privat (prescurtat PPP) este o noțiune relativ nouă, în prezent fiind din ce în ce mai des întâlnită în spațiul public, atât în presa economică, cât și în publicațiile economice, financiare și juridice, dar și în legislația multor țări.

Nr. 24-25, 27 iunie - 10 iulie 2017


Etica expertului contabil în contextul misiunii de examinare a contabilității, al întocmirii, semnării și prezentării situațiilor financiare anuale

Expertiza și auditul afacerilor

Ludovica Breban

Articolul de față abordează tema eticii în contextul obiectivelor profesiei de expert contabil de a satisface cele mai înalte niveluri de profesionalism și de performanță și de a îndeplini cerințele utilizatorilor de informații financiare. Pen­tru a răspunde nevoi­lor acestora, prin intermediul situațiilor financiare anuale, ex­pertul contabil tre­buie să respecte patru comandamente de bază: credibilitate, profesionalism, calitate și etică.

Nr. 22-23, 13-26 iunie 2017


Tratamente contabile privind evaluarea imobilizărilor financiare și implicațiile acestora asupra rezultatului exercițiului financiar

Expertiza și auditul afacerilor

Claudia Grigore

Pornind de la criteriile de evaluare a imobilizărilor financiare diferite potrivit Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, respectiv Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară, aprobate la sfârșitul anului 2016 prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.844/2016, în cele ce urmează vom analiza impactul tratamentelor contabile privind evaluarea acestor active asupra rezultatului exercițiului financiar. 

Nr. 22-23, 13-26 iunie 2017


Condiționarea înregistrării în scopuri de TVA în lumina legislației comunitare

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR, Radu Ciobanu

Prezentul articol are în vedere analiza procedurilor de acordare și retragere a codului de TVA, a oportunității existenței unei astfel de reglementări, dar și viziunea asupra acestor aspecte prin prisma Directivei 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată și a jurisprudenței Curții de Justiție a Uniunii Europene în materie, reflectată prin Cauza C-527/11, Valsts ienemumu dienests împotriva Ablessio SIA. 

Nr. 20-21, 30 mai - 12 iunie 2017



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.