Vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creștere peste media din UE, în mai
Numărul 27-28, 13-26 iul. 2022 » Breviar statistic
Consumatorii din zona euro și-au redus în mai cheltuielile cu alimentele, băuturile și tutunul pentru a doua lună consecutiv, din cauza creșterii prețurilor, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), transmite Reuters, preluată de Agerpres. Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au urcat în mai cu 0,2% în zona euro, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat o creștere zero, comparativ cu luna precedentă. Economiștii intervievați de Reuters mizau pe o creștere de 0,4% a vânzărilor cu amănuntul în zona euro în ritm lunar.
În aprilie, comparativ cu luna precedentă, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,4% în zona euro și cu 1,3% în Uniunea Europeană.
Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate de scăderea cu 0,4% a vânzărilor de combustibili și cu 0,6% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări, în timp ce au crescut cu 1% vânzările de produse non-alimentare.
În rândul statelor membre ale UE pentru care sunt disponibile datele, cele mai importante creșteri au fost înregistrate în Cipru (9%), Croația (1,7%) și Portugalia (1,5%), iar cele mai semnificative scăderi în Irlanda (-6,5%), Finlanda (-2,8%) și Austria (-2,2%). În România, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,9% în mai, comparativ cu luna precedentă, după un avans de 3,1% în aprilie.
În ritm anual, vânzările cu amănuntul au crescut în mai cu 0,2% în zona euro și cu 0,8% în Uniunea Europeană. Economiștii intervievați de Reuters se așteptau la o scădere de 0,4% a vânzărilor cu amănuntul în zona euro în ritm anual.
În mai, comparativ cu perioada similară din 2021, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creștere peste media din UE, cu 6,6%, după ce în aprilie au crescut cu 4,5%. În rândul statelor membre, cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost înregistrate în Slovenia (25%), Polonia (11,2%) și Ungaria (11,1%), iar cele mai semnificative scăderi în Austria (-6,4%), Danemarca (-5,6%), Luxemburg și Finlanda (ambele cu -5,2%).
În Uniunea Europeană, creșterea în ritm anual a vânzărilor cu amănuntul se datorează în principal unui avans de 6,8% al vânzărilor de combustibili, precum și cu 2% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi și țigări au scăzut cu 2,6%.
Scăderea achizițiilor de bunuri esențiale coincide cu creșterea record a prețurilor, rata inflației în zona euro atingând nivelul de 8,1% în mai, iar Eurostat estimează că în iunie a ajuns la 8,6%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate