Vânzările Dacia în Marea Britanie au crescut cu aproape 30% în februarie
Telex » Știri 7 martie 2022
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au crescut cu 15% în februarie, la 58.994 unități, în pofida deficitului global de semiconductori, care afectează industria auto, a anunțat Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite DPA, preluată de Agerpres. Dar înmatriculările de mașini noi în Marea Britanie în februarie 2022 sunt cu 25,9% sub nivelul din februarie 2020, înainte ca pandemia să afecteze semnificativ piața auto.
În februarie, Dacia a vândut 379 vehicule pe piața britanică, în creștere cu 29,35% față de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 293 unități.
Cota de piață a vehiculelor electrice s-a situat la 17,7% în februarie 2022 (de la 6,9% în perioada similară din 2021), în timp ce pentru vehiculele pe benzină a scăzut la 40,6% iar la cele diesel la 6,6%. Din 2030, vânzările de mașini noi pe benzină și motorină vor fi interzise în Marea Britanie.
„În pofida cifrelor scăzute în mod tradițional în februarie, consumatorii trec din ce în ce mai mult la achizițiile de vehicule electrice. Mai mult ca niciodată, este necesară accelerarea investițiilor în infrastructură, pentru a face față acestei creșteri. Guvernul trebuie să sprijine în continuare rețeaua de puncte de încărcare pentru vehicule electrice”, a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
În primele două luni din acest an, vânzările de mașini noi în Marea Britanie au urcat cu 23%, la 174.081 unități.
În perioada ianuarie-februarie 2022, Dacia a vândut 2.232 vehicule pe piața britanică, în creștere cu 98,05% față de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 1.217 unități.
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice