Vânzările Dacia în Marea Britanie au crescut cu aproape 55%, în 2022
Telex » Știri 6 ianuarie 2023
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 2% anul trecut, la cel mai redus nivel din 1992, din cauza deficitului global de semiconductori, dar ar putea crește anul acesta cu 15%, în urma atenuării perturbărilor din lanțurile de aprovizionare, arată datele preliminare publicate de Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters, preluată de Agerpres. În 2022, Dacia a vândut 27.221 de vehicule pe piața britanică, o creștere de 54,95% față de 2021, când a înmatriculat 17.568 de unități.
Doar 1,61 milioane de vehicule au fost înmatriculate în Marea Britanie în 2022, în pofida majorării cererii pentru mașinile electrice, arată datele SMMT. Vânzările de vehicule prietenoase cu mediul (EV) au continuat să crească, înmatriculările de mașini electrice alimentate cu baterii au reprezentat 16,6% din vânzările din 2022, față de un nivel de 11,6% în 2021. Din 2030, vânzările de mașini noi pe benzină și motorină vor fi interzise în Marea Britanie.
În pofida ratei ridicate a inflației și a crizei costului de trai, care afectează consumatorii britanici, Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit este "încrezătoare în mod rezonabil" că vânzările de mașini noi în Marea Britanie ar putea crește anul acesta cu 15%, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes. Acesta a adăugat: "Ne așteptăm ca 2023 să fie un an al redresării. Va fi un efect anticiclic, deoarece piața auto britanică nu s-a redresat niciodată în urma efectelor pandemiei".
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național