Vânzările Dacia în Marea Britanie au crescut cu peste 5% în octombrie
Telex » Știri 5 noiembrie 2021
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 24,6% luna trecută, la 106.265 vehicule, cel mai redus nivel înregistrat în octombrie din 1991, din cauza deficitului de semiconductori, a anunțat Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters, preluată de Agerpres. În octombrie, Dacia a vândut 1.318 de vehicule pe piața britanică, în creștere cu 5,27% față de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 1.252 de unități.
În octombrie, cota de piață a vehiculelor pe benzină și diesel s-a redus la 4,2% și, respectiv, 6,6% (de la 4,3% și, respectiv, 14,9% în octombrie 2020), în timp ce cota de piață a vehiculelor electrice a urcat la 15,2%, de la 6,6%.
„Cifrele din septembrie sunt extrem de dezamăgitoare și arată noi dovezi ale impactului pandemiei asupra sectorului auto. Sunt necesare investiții publice masive în facilități de reîncărcare, pentru a ține pasul cu cererea în creștere pentru vehicule electrice”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
În primele zece luni din 2021, vânzările de mașini noi în Regatul Unit au urcat cu 2,8%, la 1,422 milioane de vehicule.
În perioada ianuarie-octombrie 2021, Dacia a vândut 14.585 de vehicule pe piața britanică, în scădere cu 17,53% față de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 17.686 unități.
SMMT se așteaptă acum ca în 2021 să fie vândute 1,66 milioane de mașini noi, față de un nivel de 1,82 milioane previzionat anterior.
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național