Vânzările de bere la pet au crescut în 2020 pentru prima dată după 5 ani
Telex » Știri 8 decembrie 2021
Vânzările de bere la pet s-au majorat anul trecut pentru prima dată după 5 ani de scădere, creșteri înregistrându-se și la celelalte categorii de bere îmbuteliată în ambalaje de unică folosință - doze și sticle de unică folosință, a declarat directorul general al Asociației Berarii României, Julia Leferman, într-o dezbatere despre industria berii, informează Agerpres. „Piața berii din România, din datele Asociației Berarii României: (...) în 2020 au crescut vânzările de bere în ambalajele de unică folosință și pentru prima oară după 5 ani consecutivi în care piața a înregistrat o scădere a consumului de bere îmbuteliată în pet, anul trecut aceasta s-a aflat pe o tendință crescătoare, dar la fel au crescut și ponderile de bere îmbuteliată în sticle de unică folosință, respectiv în cutia de aluminiu, în doză. (...) Concluziile pe care le-am avut din prezentările de tendințe ale pieței ne arată, într-adevăr, o preferință a consumatorului pentru ambalaje de unică folosință, ea este de înțeles, distanțarea fizică cu care ne confruntăm încurajează astfel de opțiuni la nivelul consumatorului, însă pe zona de pet, în realitate avem o creștere o consumului de bere: scade pet-ul mare, dar per total pet-ul s-a aflat pe o tendință crescătoare anul trecut, cu peste 2%, după ce timp de 5 ani consecutiv, înaintea anului 2020, tendința de consum a fost în scădere, până la 10% cumulat. Pentru noi, aceasta a venit ca o schimbare de trend semnificativă și ea este clar pusă sub semnul preferințelor consumatorului în contextul pandemic pe care îl parcurgem”, a afirmat Julia Leferman.
Ea a menționat că în 2020 au scăzut vânzările la berea în ambalaje reutilizabile - sticla de bere returnabilă și butoiul de bere draft, tipuri de produse disponibile în general în HoReCa. „Am înregistrat o scădere dramatică în 2020 în ceea ce privește distribuția canalelor de comercializare. Aici avem o reducere a segmentului HoReCa de până la 8%. În compensare, o parte din vânzările de bere s-au mutat în segmentul de retail, care a crescut corespunzător. De altfel această modificare, care vine ca o consecință imediată a măsurilor de prevenție împotriva răspândirii virusului care au fost adoptate de autorități, este cea care a generat o orientare diferită a consumatorilor în raport cu opțiunile cu ambalaje în ceea ce privește achiziția de bere. Aici rezultatele anului trecut ne arată că, în ceea ce privește dinamica segmentelor de ambalaje, s-a înregistrat o scădere semnificativă de consum al berii în ambalajele reutilizabile, aceleași pe care le regăsim preponderent în canalul HoReCa, mă refer la sticla reutilizabilă și la butoiul de bere draft”, a precizat Julia Leferman.
Directorul general al Asociației Berarii României a arătat că 94% din berea vândută în România anul trecut a fost bere blondă, iar berea fără alcool a avut o pondere de 1,4% din piață. „În privința tipurilor de bere, nu am înregistrat modificări semnificative anul trecut. Berea lager - berea blondă, cum o cunoaștem mai bine în România, continuă să fie preferata românilor - 94% din berea consumată de români anul trecut s-a înscris în această categorie, chiar în ușoară creștere față de anul anterior. Au continuat să crească și mixurile de bere și berile aromatizate, dar creșterea de 3% a acestora a fost mult inferioară tendințelor de creștere din anii anteriori, care s-au dus și până la 28% variație. Rămânem încă cu o pondere destul de redusă a berii fără alcool, de 1,4% din piață, dar cu o tendință ușor crescătoare, de altfel un segment de producție care este oricum încurajat și de producător și se regăsește ca tendință inclusiv la nivel european în preferințele consumatorilor”, a explicat Julia Leferman.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile