MyWIZ - Business în cloud
Vânzările online continuă să crească în rândul companiilor din UE, nu și în cazul României

Vânzările online continuă să crească în rândul companiilor din UE, nu și în cazul României

Telex » Știri 29 decembrie 2021  

România este statul membru UE unde vânzările online ale companiilor au înregistrat cea mai puternică scădere în 2021 comparativ cu 2020, în condițiile în care, la nivelul UE, vânzările online ale companiilor au crescut ca urmare a pandemiei de coronavirus și a restricțiilor de deplasare, arată datele publicate marți, 28 decembrie, de Eurostat, potrivit Agerpres.

Anul acesta, 19% dintre companiile din UE cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri, în creștere cu un punct procentual comparativ cu 2020 și cu șase puncte procentuale mai mult decât în 2010.

În România, doar 12% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. În plus, vânzările online ale companiilor românești au scăzut comparativ cu 2020, când 18% dintre companiile românești cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Este vorba de cea mai importantă scădere înregistrată în rândul statelor membre.

În contrast, Belgia și Finlanda sunt țările cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor online ale companiilor, cu câte cinci puncte procentuale, 31%, respectiv 24% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați din aceste țări declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri.

La nivelul Uniunii Europene, Danemarca este țara cu cel mai mare procent de companii cu vânzări online, 38% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Urmează Irlanda și Suedia, ambele cu 34%.

La polul opus, țările cu cea mai mică pondere a companiilor cu vânzări online sunt: Luxemburg (9%), Bulgaria (10%), Franța și România (ambele 12%).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.