Vânzările online continuă să crească în rândul companiilor din UE, nu și în cazul României
Telex » Știri 29 decembrie 2021
România este statul membru UE unde vânzările online ale companiilor au înregistrat cea mai puternică scădere în 2021 comparativ cu 2020, în condițiile în care, la nivelul UE, vânzările online ale companiilor au crescut ca urmare a pandemiei de coronavirus și a restricțiilor de deplasare, arată datele publicate marți, 28 decembrie, de Eurostat, potrivit Agerpres.
Anul acesta, 19% dintre companiile din UE cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri, în creștere cu un punct procentual comparativ cu 2020 și cu șase puncte procentuale mai mult decât în 2010.
În România, doar 12% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. În plus, vânzările online ale companiilor românești au scăzut comparativ cu 2020, când 18% dintre companiile românești cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Este vorba de cea mai importantă scădere înregistrată în rândul statelor membre.
În contrast, Belgia și Finlanda sunt țările cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor online ale companiilor, cu câte cinci puncte procentuale, 31%, respectiv 24% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați din aceste țări declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri.
La nivelul Uniunii Europene, Danemarca este țara cu cel mai mare procent de companii cu vânzări online, 38% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Urmează Irlanda și Suedia, ambele cu 34%.
La polul opus, țările cu cea mai mică pondere a companiilor cu vânzări online sunt: Luxemburg (9%), Bulgaria (10%), Franța și România (ambele 12%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice