Vânzările online continuă să crească pentru companiile din Uniunea Europeană
Numărul 15-16, 23 apr. - 4 mai 2020 » Lumea în care trăim
Companiile din Uniunea Europeană sunt din ce în ce mai dependente de vânzările online, cu scopul de a-şi maximiza profiturile, iar în 2018 aproximativ 17% din firmele din UE au raportat vânzări online de cel puţin 1% din cifra lor de afaceri, un procentaj similar cu cel din 2016 şi 2017, dar în creştere de la 13% în 2009, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), informează Agerpres. Pe fondul creşterii folosirii internetului şi al îmbunătăţirii standardelor de securitate, a devenit mai uşor pentru firmele din UE să-şi servească clienţii online. În timpul actualei pandemii de coronavirus (Covid-19), în condiţiile în care magazinele sunt închise şi consumatorii sunt afectaţi de restricţii, comerţul electronic ar urma să crească mai mult, se arată în comunicatul Eurostat.
Cu 36% dintre companii care vindeau online în 2018, în creştere de la 31% în 2017, Irlanda înregistrează cel mai ridicat procentaj în rândul statelor membre ale UE, fiind urmată de Danemarca (34%) şi Suedia (31%). La polul opus, cu cel mai redus procentaj, s-au situat Bulgaria (7%), Luxemburg şi Grecia (ambele cu 9%), Italia (10%), Letonia (11%), Slovacia şi România (ambele cu 12%).
Cel mai semnificativ avans al firmelor care vând online (cel puţin 1% din cifra lor de afaceri) s-a înregistrat în Austria (6 puncte procentuale, de la 14% în 2017 la 20% în 2018).
Luând în considerare localizarea clienţilor, cel mai mult companiile vând către clienţii din propria lor ţară (19% din firme), fiind mai puţin frecvente vânzările către clienţii din alte state ale UE (9%) sau restul lumii (5%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice