Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Vicepreședinte ADR: Inteligența Artificială nu trebuie privită doar ca un beneficiu, ci și ca un potențial pericol

Vicepreședinte ADR: Inteligența Artificială nu trebuie privită doar ca un beneficiu, ci și ca un potențial pericol

Numărul 38, 25 sep. - 1 oct. 2024  »  Conectarea la era digitală

Inteligența Artificială este o unealtă pe care să o utilizăm atunci când digitalizăm serviciile publice, dar trebuie să ne uităm la această tehnologie nu neapărat ca la un beneficiu, ci și ca la un potențial pericol pe care trebuie să-l diminuăm încă de la început, a declarat, într-o conferință de specialitate, Andrei Niculae, vicepreședinte al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), citat de Agerpres. „Avem nevoie de internet pentru a duce serviciile publice cu care lucrăm aproape de oameni și o să ajungem în această zonă. În ceea ce privește Inteligența Artificială, însă, Autoritatea pentru Digitalizarea României este autoritatea competentă în România care manageriază această tehnologie și felul în care este implementată în spațiul public. Avem trei perspective din care privim Inteligența Artificială la nivelul statului. Cea în care privim Inteligența Artificială ca pe o unealtă pe care să o utilizăm atunci când digitalizăm servicii publice, apoi la pachet cu alte tehnologii emergente, drept o cheie pe care societatea românească o poate folosi pentru a avansa, pentru a progresa, pentru a recupera din decalajele pe care le avem cu alte state, să recunoaștem mai dezvoltate în ceea ce privește piața de business etc. A treia perspectivă este cea de securitate cibernetică. Ne uităm la Inteligență Artificială, nu neapărat sau nu doar ca un beneficiu, dar și ca un potențial pericol pe care trebuie să-l diminuăm încă de la început”, a spus Niculae.

Acesta a adăugat că România se află printre primele state europene care și-a asumat o strategie națională în privința implementării și utilizării Inteligenței Artificiale. „Autoritatea pentru Digitalizare a României a început, încă din 2020, să exploreze felurile în care poate implementa sau felurile în care se poate utiliza de Inteligență Artificială în servicii publice. În 2020, am pus bazele unei cercetări împreună cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, apoi cadrul strategic pentru utilizarea Inteligenței Artificiale în administrația publică, care s-a terminat, și care a durat doi ani. Această cercetare s-a transpus într-o strategie națională, lansată anul acesta. România este printre primele state la nivel european care are asumată o strategie vizavi de implementarea și utilizarea Inteligenței Artificiale în serviciile publice și face referiri la foarte multe aspecte, de la «use case»-uri până la metode de a educa funcționarii publici și populația”, a explicat reprezentantul ADR.

Totodată, oficialul a detaliat pe tema Investiției 19 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care oferă finanțare pentru IMM în vederea dezvoltării de competențe digitale.

„În plus, la Autoritatea pentru Digitalizarea României avem un proiect parte din PNRR - Investiția 19 sprijin pentru IMM-uri în competențe avansate. Sunt 36 de milioane de euro pe care le punem la dispoziție IMM-urilor din România. Ce să facă cu acești bani? Să-și achiziționeze cursuri, să achiziționeze knowledge. Avem o platformă pe care o gestionăm și unde aceste cursuri sunt disponibile. IMM-urile se pot înscrie, pot primi acești bani și își pot pregăti angajații, pot pregăti personalul în ceea ce privește Inteligența Artificială și nu numai. Vorbim despre Machine Learning, blockchain”, a menționat Andrei Niculae.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.