Vicepreședinte ASF: Consumul de asigurări pe locuitor s-a situat, în 2018, la 109 euro
Telex » Știri 12 aprilie 2019
Cristian Roșu, vicepreședinte al Autoritatății de Supraveghere Financiară (ASF) constată o evoluție la nivelul pieței de asigurări din România, ridicând însă un semnal de alarmă asupra necesității adaptării permanente la cerințele și la comportamentul general al clienților, informează Mediafax. „Este foarte important ca asigurătorii și brokerii, care sunt implicați în dezvoltarea sistemelor de distribuție în asigurări din România, să fie conștienți că numai prin adaptarea rapidă la cerințele și la comportamentul clienților pot să realizeze performanță”, a afirmat Cristian Roșu, atrăgând atenția asupra nevoii de adaptare rapidă la „provocările viitorului”.
„Gradul de dezvoltare a industriei de asigurări este dat, peste tot în lume, în principal de doi indicatori: de volumul total de prime brute subscrise și de consumul de asigurări pe cap de locuitor, denumit și densitatea asigurărilor. Din punctul de vedere al primelor brute subscrise, industria românească de asigurări a atins, la sfârșitul anului 2018, un volum de 10,5 miliarde lei, în creștere cu 4,5% față de anul 2017. Consumul de asigurări pe locuitor s-a situat, tot la nivelul anului 2018, în jurul valorii de 109 euro. Acest indicator este corelat cu gradul redus de educație financiară, dar și cu nivelul mic de conștientizare a riscurilor în rândul populației educate financiar”, a declarat vicepreședintele ASF.
Cristian Roșu a menționat un nivel nesatisfăcător al industriei asigurărilor, în România, care are însă potențial de dezvoltare. Realizând o paralelă cu piața europeană de asigurări, predominant dominată de segmentul asigurărilor de viață, pe piața din România, acest tip de asigurări reprezintă aproximativ 21-22% din primele brute subscrise, piața fiind dominată de asigurările generale și, mai ales, de cele auto.
Domeniul vânzărilor reprezintă un factor semnificativ pe piața asigurărilor, unul dintre cele mai importante canale de distribuție fiind reprezentat de brokeri. „Dacă în urmă cu 10 ani, brokerii intermediau aproximativ 30% din volumul de prime încasate, la sfârșitul anului 2018, volumul total a crescut la peste 65%”, a adăugat Roșu.
Rolul digitalizării este foarte important inclusiv pe piața asigurărilor, având un puternic impact asupra standardelor clienților. „Suntem, ca industrie, abia la începului erei digitalizării, însă nu va dura foarte mult până când digitalizarea va cuprinde și piața românească. Deja există companii de asigurare care permit clienților să interacționeze cu polițele de asigurare prin intermediul unor aplicații IT. Utilizarea eficientă a tehnologiei va fi un factor esențial în creșterea productivității și a mulțumirii clienților. Aceasta nu înseamnă utilizarea unei automatizări mai mari, doar pentru reducerea costurilor, ci și valorificarea evoluțiilor digitale în scopul stimulării inovației”, a mai spus reprezentantul ASF.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice