MyWIZ, secretul contabililor de succes
Vineri, 27 septembrie, Noaptea Cercetătorilor 2024 – ReCoNnect 3 la Muzeul Antipa

Numărul 38, 25 sep. - 1 oct. 2024  »  Roza vânturilor

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” împreună cu Institutul Astronomic al Academiei Române, Revista Știință&Tehnică, Asociația Science&Technology, Asociația Start Evo, Fabrica de ghinde și Direcția de Mediu - Serviciul Ecologie Urbană din cadrul Primăriei Municipiului București invită pasionații de știință la Noaptea Cercetătorilor 2024 – ReCoNnect 3. Evenimentul va avea loc vineri, 27 septembrie 2024, între orele 15:00 și 20:00, la sediul Muzeului din Șoseaua Kiseleff nr. 1.

Organizatorii anunță, printr-un comunicat, că ziua de vineri, 27 septembrie, va avea un program special de vizitare, Muzeul fiind deschis între orele 10:00 și 13:00 (ultimul vizitator va intra la ora 12:00), iar activitățile dedicate Nopții Cercetătorilor se vor desfășura în intervalul 15:00 - 20:00 (ultimul vizitator va intra la ora 19:00). Accesul vizitatorilor la eveniment va fi gratuit.

„Pentru o seară, muzeul se va transforma într-un laborator deschis tuturor, unde veți putea interacționa direct cu cercetătorii și explora colecțiile lor fascinante. Specialiștii muzeului vor dezvălui publicului aspecte inedite ale muncii de cercetător, explicate pe înțelesul tuturor. Veți avea ocazia să aflați ce face un cercetător în laboratorul său, și, de asemenea, veți putea descoperi detalii invizibile ale specimenelor prin microscopie electronică. Tot acum puteți afla o parte din tainele nevertebratelor marine (habitat, biologie, importanță ecologică și economică etc.) și le veți putea admira cu ajutorul lupei binoculare și a microscopului”, subliniază organizatorii.

La evenimentul cultural „Noaptea Cercetătorilor 2024”, standul Institutului Astronomic al Academiei Române va avea ca temă explorarea spațiului cosmic din vecinătatea Pământului. În acest sens, standul va expune fragmente de meteorit recuperate din diferite zone ale planetei, pe care vizitatorii le vor putea studia prin lupă binoculară. Ce acest prilej vor fi evidențiate structurile de agregare ale acestor obiecte extraterestre, precum materialul pietros, metalele topite și solidificate apoi în lipsa gravitației, oxizii dezvoltați pe suprafața lor, crustele de ardere și structurile cristaline.

Alături de fragmentele de meteorit și lupa binoculară, vizitatorii standului Institutului Astronomic vor putea vedea mai multe lunete și telescoape de dimensiuni mici. Astfel, vor face trecerea de la micro-universurile reprezentate de fragmentele de meteorit, la Universul propriu-zis.

Nu vor lipsi publicațiile proprii de popularizare a astronomiei destinate diferitelor grupe de vârstă, pentru a întregi experiența cunoașterii la standul Institutului Astronomic. Acesta va mai cuprinde și o expoziție de machete cu principalele tipuri de vehicule spațiale prin care omul explorează în prezent spațiul cosmic.

La nivel european, Noaptea Cercetătorilor Europeni este un eveniment cu misiunea de a aduce mai aproape știința către societate și de a crește interesul tinerilor pentru cercetare. În fiecare an, la sfârșitul lunii septembrie, cercetătorii din 23 de țări și peste 400 de orașe din Europa celebrează prin întâlnirile cu publicul contribuțiile științei pentru dezvoltarea în mod sustenabil a unei societăți mai bune.

Noaptea Cercetătorilor Europeni se desfășoară la nivel național în 20 de localități din România prin consorțiul ReCoNnect, având tematica „Știința pentru Pace și Securitate”. Prin această temă, organizatorii propun vizitatorilor o viziune mai largă privind cercetarea românească în domeniul impactului schimbărilor climatice asupra resurselor de apă și agriculturii, dar și al vieții de zi cu zi, vor fi prezentate soluții inovatoare în domeniul energiei și rolul tehnologiilor emergente, cum ar fi inteligența artificială, cuantica sau biotehnologiile și explicăm diferitele fațete ale securității, de la cea personală la cea alimentară sau a comunicațiilor.