MyWIZ, secretul contabililor de succes
Visa: 83% dintre românii care intenționează să călătorească în străinătate vor plăti digital în timpul vacanței

Visa: 83% dintre românii care intenționează să călătorească în străinătate vor plăti digital în timpul vacanței

Telex » Știri 18 iunie, 9:20  

Aproximativ 37% dintre români plănuiesc să plece în vacanță peste hotare anul acesta și 1 din 3 intenționează să cheltuiască între 201 și 600 de euro de persoană, peste 83% spunând că vor plăti cu cardul, telefonul sau ceasul inteligent la destinație. De asemenea, aproximativ 3 din 10 români (28%) vor alege plățile mobile în vacanță, potrivit rezultatelor studiului Visa "Intenții de călătorie și plată 2024", realizat pe șapte piețe din Europa Centrală și de Est (ECE), inclusiv România.

Conform unui comunicat citat de Agerpres, studiul Visa semnalează că, în general, consumatorii din ECE apreciază din ce în ce mai mult plățile digitale și înclină tot mai mult către folosirea acestor metode de plată atunci când își petrec vacanța în străinătate: pentru 4 din 5 turiști cardul, telefonul mobil și ceasul inteligent sunt printre cele mai populare alegeri. Această tendință se observă și în cazul românilor care călătoresc, peste 83% plănuind să plătească digital în timpul vacanței lor în afara țării, această preferință fiind întâlnită și la unguri și polonezi (84%, respectiv 80%).

Călătorii din toate țările ECE chestionate care folosesc cardul în străinătate apreciază avantajele utilizării metodelor de plată digitale, în special confortul (61%), rapiditatea (55%) și lipsa riscului de a pierde numerar (54%). Studiul arată că plățile mobile sunt preferate atât de tineri, cât și de cei maturi: unul din trei turiști (34%) cu vârsta între 35 și 44 de ani intenționează să facă plăți cu telefonul sau ceasul inteligent.

"Tehnologia transformă radical lumea în care trăim și acest lucru se reflectă și în nevoile și comportamentul consumatorilor. Metodele de plată sigure, intuitive și confortabile trebuie să țină pasul cu aceste noi cerințe. Studiul Visa arată că ne folosim telefoanele și ceasurile inteligente în fiecare zi pentru a face plăți ușor și rapid chiar și peste granițe, fără a fi constrânși de locul în care ne aflăm. Portofelele digitale, care sunt foarte populare în rândul tinerilor călători din ECE (18-25 de ani), sunt protejate de sistemele și tehnologiile de securitate ale rețelei globale Visa. Datele cardului sunt înlocuite cu un cod unic prin tehnologia de tokenizare, ceea ce asigură un nivel suplimentar de siguranță tranzacțiilor. Astfel, plățile sunt protejate indiferent de locul în care se află în vacanță consumatorul", a declarat Elena Ungureanu, country manager Visa în România, citată în comunicat.

Conform cercetării, 3 din 4 (75%) călători din ECE decid înainte să plece în vacanță ce metodă de plată vor folosi în străinătate. Atunci când călătoresc într-o țară cu altă monedă, 53% dintre respondenții din regiune plănuiesc să folosească același card ca acasă, iar jumătate (49%) dintre români intenționează să procedeze la fel. În același timp, studiul arată că dintre cele 7 piețe, ungurii și românii sunt cei mai înclinați să folosească un card diferit peste hotare, iar aproape 3 din 4 (72%) călători români optează pentru un card asociat unui cont multivalutar.

"Studiul Visa arată că românii preferă să facă plăți cu cardul sau smartphone-ul în special la restaurante, magazine alimentare și muzee. Plătind digital cu Visa, aceștia pot fi siguri că sunt protejați împotriva fraudei, pierderii și furtului cardului lor, indiferent de locație, deoarece au siguranța că își pot primi banii înapoi dacă ceva nu merge bine atunci când fac o plată", a subliniat Elena Ungureanu.

Atunci când vine vorba despre rezervarea cazării sau a serviciilor de transport, aproximativ 20% dintre români spun că în ultimele 12 luni, cel puțin o dată, le-a fost rambursată suma pe card de un furnizor străin, în cazul unor anulări, întârzieri sau dacă nu au beneficiat de serviciul achiziționat. Aceste rezultate indică schimbarea modului în care banii circulă în prezent, ca urmare a revoluției digitale ce determină diversificarea surselor de transfer disponibile pentru consumatori.

Sursa citată mai arată că, în 2024, peste o treime dintre români (37%) urmează să se bucure de vacanțe în străinătate, destinația preferată fiind Europa. Respondenții își doresc să viziteze în special Grecia, Italia și Bulgaria. În afara Europei, cei mai mulți plănuiesc să plece în Turcia, Egipt și Statele Unite. În medie, românii vor petrece opt zile în vacanță peste hotare, în principal pentru relaxare (59%), vizitarea obiectivelor turistice (58%) și revederea familiei sau a prietenilor (21%).

Spre deosebire de 2023, numărul turiștilor români care ar renunța la vacanță din cauza inflației și creșterii costurilor de trai a scăzut semnificativ (-13% ). Mai mult, peste jumătate dintre români declară că vor face chiar două sau trei vacanțe în afara țării, majoritatea în timpul sezonului, motivul principal fiind perioada potrivită pentru luarea concediului. Pe de altă parte, pentru croați și români ofertele mai bune la cazare sunt un criteriu mai important de selecție atunci când aleg să călătorească în afara sezonului turistic decât pentru respondenții din alte țări.

Peste jumătate dintre vacanțele planificate (57%) de români anul acesta vor fi organizate pe cont propriu, acesta fiind, de altfel, cel mai popular tip de vacanță în toate țările din ECE. Atunci când vine vorba despre organizarea unei călătorii, plățile online sunt cele mai la îndemână. Cercetările Visa indică faptul că pentru acest tip de vacanță românii vor achiziționa digital servicii precum cazare (72%) sau transport (51%), pe care cei mai mulți dintre ei le vor plăti cu cardul.

Atunci când nu călătoresc pe cont propriu, românii și bulgarii sunt atrași cu preponderență de ofertele speciale la pachetele de vacanță. Mai exact, anul acesta 34% dintre vacanțele planificate de români vor fi pachete turistice, 38% dintre ele fiind cumpărate online de pe site-urile agențiilor de turism, 25% prin intermediul platformelor de tip agregator și 37% la sediul agențiilor. Studiul Visa arată că mai ales tinerele generații, care sunt profund conectate la mediul online, preferă să-și rezerve vacanțele pe internet (97%) și să folosească plățile digitale (91%).

Pe de altă parte, acesta evidențiază faptul că românii intenționează să cheltuiască în medie aproximativ 780 de euro de persoană pentru cea mai lungă călătorie planificată în străinătate. Aproximativ 35% dintre ei alocă un buget între 201 - 600 euro de persoană și doar 6% nu calculează exact cât vor cheltui în vacanță. Odată ajunși la destinație, românii tind să aloce banii în principal pentru mâncare și băuturi, suveniruri și divertisment.

Totodată, 28% dintre turiștii români sunt dispuși să plătească mai mult pentru soluții "verzi" atunci când călătoresc, iar aproape o cincime (18%) declară că ar fi mai înclinați să aleagă opțiuni ecologice în timpul vacanței dacă acest lucru i-ar ajuta să economisească bani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.