VTEX: Industria de eCommerce a făcut un salt de cel puțin 3 ani în 2020
Numărul 50-51, 22 dec. - 11 ian. » Conectarea la era digitală
Creșterea înregistrată anul acesta de industria eCommerce va continua în 2021, iar companiile vor investi mai mult în digitalizare și în dezvoltarea aptitudinilor digitale ale angajaților, a declarat Mariano Gomide de Faria, cofondator și co-CEO VTEX, citat de Mediafax. De Faria spune că tot mai mulți antreprenori vor demara propriile afaceri online, iar până în 2022, ponderea comerțului electronic din totalul industriei de comerț, la nivel mondial, va crește la 20%.
„Pandemia de COVID-19 a schimbat ireversibil modul de desfășurare a comerțului la nivel mondial, cele mai multe companii fiind dispuse acum să demareze proiectele în care până de curând nu credeau, managerii fiind de părere că viitorul propriilor cariere și al companiilor ține de digitalizare. Companiile au început să realizeze că trebuie să se schimbe, să se adapteze rapid la «noua normalitate» și să investească în digitalizare”, spune Mariano Gomide de Faria, menționând că obiceiurile de consum s-au schimbat definitiv, oamenilor fiindu-le confortabil să cumpere orice online.
La nivel mondial, anul trecut, sute de companii de top au început să investească puternic în proiecte digitale, în platforme și servicii mai bune, care vor fi, în curând, gata de lansare. „În mod tradițional, magazinele online lansează marketplace-uri, iar cele care au deja marketplace-uri, în 2021, vor deveni platforme omnichannel. Cele care oferă deja experiențe omnichannel vor deveni anul viitor magazine conversaționale, adică vor folosi aplicații ca Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat etc. pentru a interacționa rapid cu clienții. Iar aceștia, având acces direct la reprezentanții companiilor, pot pune întrebări, pot primi recomandări personalizate, sau chiar cumpăra direct din aplicațiile de mesagerie”, menţionează cofondatorul VTEX.
În 2019, ponderea comerțului electronic era de aproximativ 7% – 8% din totalul comerțului la nivel mondial. Anul acesta, în vârful pandemiei, a atins aproximativ 17%. Chiar și în contextul în care, pentru 2021, VTEX ia în calcul o mică regresie a comerțului electronic, la aproximativ 14% (pe fondul redeschiderii magazinelor clasice, fizice), până în 2022, ponderea comerțului electronic din totalul industriei de comerț, la nivel mondial, va crește la 20%.
Evoluția segmentului de comerț electronic îi va convinge pe tinerii antreprenori să își înceapă propriile afaceri online, principala provocare fiind găsirea oamenilor potriviți. Companiile vor începe propriile programe educaționale pentru a instrui talentele de care dispun deja în interiorul organizațiilor lor pentru ca, în timp, acești angajați să devină experți în domeniul digital.
Este și cazul companiilor din România care vor fi nevoite să investească în pregătirea angajaților, astfel încât să crească și să își formeze propriii specialiști. Țările mai dezvoltate, care au legislații fiscale și de muncă mai solide, vor fi avantajate în acest scenariu și se vor adapta mai repede la noile realități digitale. „România are una dintre cele mai creative forțe de muncă, buni ingineri – la fel ca Polonia sau Ungaria. Aceste țări au un potențial imens, însă oamenii nu se organizează astfel încât să colaboreze sau să pună, împreună, bazele unor companii. Sunt preocupați doar de propria lor carieră”, mai spune Mariano Gomide de Faria, menționând că România ar trebui să facă pași importanți în direcția creșterii numărului de startup-uri tehnologice și digitale, dar și de investitori care să contribuie la dezvoltarea startup-urilor, lucru care ar trebui să fie o prioritate pentru guvernele din întreaga lume, inclusiv în România.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice