ZEN.com: Valoarea pieței de comerț electronic din România a ajuns la 5,6 miliarde de euro, în 2020
Numărul 21-22, 2-15 iun. 2021 » Conectarea la era digitală
România a devenit, anul trecut, liderul Uniunii Europene (UE) în ceea ce privește ritmul de creștere a comerțului electronic, iar valoarea acestei piețe a ajuns la 5,6 miliarde de euro, relevă datele publicate de reprezentanții unui fintech european, relatează Agerpres. Astfel, raportul întocmit de ZEN.com arată că, deși majoritatea românilor preferă să comande de la magazinele electronice interne, mulți sunt atrași de platformele transfrontaliere, datorită prețurilor mici și a ofertelor bune. „În prezent, românii care care cumpără online din afara UE bunuri cu valoarea declarată de până la 10 euro nu plătesc TVA pentru achiziție. Pentru bunurile cu valoare declarată între 10 și 150 de euro, cumpărătorii nu plătesc taxe vamale, dar plătesc TVA. Actuala reglementare a comerțului online transfrontalier ar fi condus la o pierdere semnificativă a veniturilor și un impact sever asupra bugetelor UE și ale statelor sale membre, oferind comercianților din afara UE un avantaj competitiv neloial”, notează compania.
În 2020, România a devenit liderul UE în privința ritmului de creștere a comerțului electronic, chiar dacă doar 45% dintre utilizatorii români de Internet au cumpărat online. Piața comerțului electronic a atins valoarea de 5,6 miliarde de euro și a marcat o creștere anuală de 30%. „Cu toate acestea, deși majoritatea românilor preferă să comande de la magazinele electronice interne, mulți sunt atrași de platformele transfrontaliere, datorită prețurilor mici și a ofertelor bune”, se menționează în comunicat.
Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 iulie 2021, intră în vigoare noile reglementări privind TVA care se aplică în cazul cumpărăturilor online din afara UE. Noile reglementări vor face ca achizițiile online din China să devină mai scumpe și, prin urmare, mai puțin profitabile, din cauza faptului că TVA se va aplica și pentru cumpărăturile online transfrontaliere cu valoare declarată de până la 10 euro.
Un studiu realizat de iSense Solutions pentru GPeC evidențiază faptul că o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre ale UE (23%) și SUA (4%) . Mai mult, AliExpress ocupă locul al doilea în topul platformelor externe preferate de către români, chiar înaintea Amazon.
„Așteptările clienților au crescut odată cu piața comerțului electronic. De exemplu, majoritatea consumatorilor europeni consideră că timpul maxim de livrare ar trebui să fie de aproximativ trei zile, atunci când cumpără un produs online. Pe de altă parte, popularitatea piețelor din Asia de Est, deși au termene de livrare lungi, arată că românii sunt capabili să își reducă unele cerințe dacă primesc în schimb ceva „suplimentar” – indiferent dacă va fi un preț scăzut sau posibilitatea de a recupera o parte din suma plătită sub formă de cashback. Prin urmare, vânzătorii online români pot concura nu numai prin prețul sau timpul de livrare incomparabil mai rapid decât al omologilor lor asiatici, ci și prin o ofertă interesantă legată de achizițiile din magazinul lor. Acestea ar putea fi calea către a prelua clienții de la giganții din Orientul Îndepărtat”, sunt de părere specialiștii.
Acești consideră că un abonament lunar la un preț scăzut sau retrageri imediate în contul bancar al vânzătorului ar reprezenta doar câteva dintre modalitățile de a menține echilibrul dintre atractivitatea pentru client și profiturile pentru magazinul electronic.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice